Lesz itt rend! -

"Születtem Magyarországon - 87 éves vagyok, fejemben összekeveredtek féldecik, kormányzatok. Neveltek hazaszeretetre, hittem az Istenben is, harcoltam két háborúban - túléltem, az Istenbe' is! Elhagytam, kérném, vagy 39 asszonyt, s vagy kétannyi elhagyott, tankcsapdákba hugyoztam, ettem lótetemet -és mégis itt vagyok! Fejemben egy verkli jár, mely verkli így muzsikál: túléltem mindeneket - féldecis rezsimeket. Egy magyar túlélő, címzetes, vitézlő, tönkrement lábain - de áll Önök előtt! (Bereményi Géza)

Linkblog

Linkblog

Külső feed

Houston we have a problem

Friss topikok

  • Féldecis Rezsim: @laspalmas: Pár nagyhalba belekötöttek,a tételes vagyonosodási vizsgálatok során -khm,érdekes mód... (2009.05.17. 21:12) APEH, a szüntelen vigalom háza
  • Kopolya: És mi van, ha NE mégsem a kuruc.info szerkesztője? (2009.05.17. 11:10) "Miért nem találja a kuruc.info szerkesztőit..."
  • Karácsony Benő: jav:Körösi Csoma... (2009.03.26. 11:35) MEDDIG MÉG ?
  • Féldecis Rezsim: "totalitás 2009-03-20 18:27:14 #30 Érdekes, hogy Posta Imre is működése során többször részt v... (2009.03.20. 21:47) Ez annyira jó...
  • Karácsony Benő: Nekem se fizetnek,nem nagy lóvé igazán,de qrván számítottam rá,egy hete nap-nap után fölhívom őket... (2009.03.18. 20:54) Abcúg APEH!

Tag feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Letörött a nyáron...

2009.03.21. 10:55 | Féldecis Rezsim | Szólj hozzá!

N E H É Z I D Ő K - K Ö N N Y E D O L V A S M Á N Y O K I.
    Manapság jó, ha az ember felvértezi magát néhány abszurd olvasmánnyal, a valóság jobb elviselhetősége okán. Jó szívvel tudom ajánlani Szathmári Sándor Kazohiniáját, vagy Stanislaw Lem Kiberiádáját bárkinek. ( Vigyázat: a Kormányzati Tanácsadó Jósda jelentései már más kategóriába tartoznak!)
    A sci-fiben kevéssé járatos olvasónak: a lengyel író-filozófus regényében két jövőbeli (robot) mérnök történeteinek keretében ismerünk a magunk emberi (Lem szóhasználatában: sápatag), jelen idejű botladozásaira. Vagyis: a szocializmus korának gyarlóságaira. Egyik kaland szereplője az Elektrubadúr nevű számító-gépezet, amely – alkotója szándékai szerint – bizonyos paraméterek betáplálása után, meghatározott témájú, műfajú, formájú verset „állít elő”. Ám a kezdet a jövőben is döcögős, az Elektrubadúr eleinte ilyen versikéket farag: „Szumaralla vindár Csiverész a gárom, Mérci kele csintár Letörött a nyáron.” Mostanában, hogy várhatóan június elejére írják ki az EP-választásokat, ez a kis versike zümmög bennem. „pammparamm-pammpamm, letörött a nyáron…” – dudorászgatom családtagjaim sanda összenézését érezve hátam mögött. Gyurcsányra gondolok ilyenkor, mert ha addig hívei meg nem puccsolják bérmálkozgató miniszterelnökünket, hát nagyon le fog törni ő a nyáron! Láthatóan beosztással próbál élni az összekalapozott, irdatlan méretű kölcsönnel – már közreadtak elemzéseket arról, hogy pengeélen, de ki lehet bekkelni a gyermekeink jövőjét is zálogba vevő hitelekből a 2010-es választásokat. Értsd: óvatosan, de lehetőség lesz egy kis osztogatásra a kampányban, hogy aztán napvilágra kerülhessen az „Őszödi beszéd 2.0” – s jöhessen a sosem látott, sosem tapasztalt, brutális megszorítás. Hacsak…pammparamm-pammpamm…letörött a nyáron… Még alszunk vagy hetvenhetet, és megtudjuk, kik kerülnek az EP 22 magyar székébe. Hallani olyan fideszes véleményt is, hogy ha a párt tartani tudja az eddigi EP-létszámát, már az is előrelépés, hisz Magyarország az eddigi 24 helyett csak 22 helyet kap…no comment. Ami azonban biztos: egy nagyon pontos közvélemény-kutatással fog felérni az EP-választás és gyökeresen nem is fog változni 2010-ig az idei júniusi szimpátia. Ezt tudják az MSZP-ben is. Miként azt is, hogy a júniusi eredmények nem egyszerűen figyelmeztetések, de vészjelek lesznek a párt jövőjét illetően. Nem az a kérdés, hogy a Gyurcsány nevű, elszabadult hajóágyú bezuhan-e az óceánba, hanem az, hogy az MSZP hajójának testét átszakítva – vagy csak a korlátot áttörve, de evégett fájjon csak a kedves utastársak feje! Addig viszont lapozgatom Lemet, Szathmárit… meg Rejtőt: közben a polcon ideértem „Az elveszett cirkáló”-hoz…

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztaudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr201015831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása